Asiantuntijoidemme kirjoituksia digitalisaatiosta

Digitaalinen toimintaympäristö asettaa monenlaisia tiedollisia ja taidollisia haasteita, joita me Tietotalolla ratkomme työksemme. Täältä löydät eri asiantuntijoidemme kirjoituksia ajankohtaisista aiheista - verkkoviestinnästä, digitaalisten palveluiden kehittämisestä ja digitaalisesta markkinoinnista.

Kirjoitamme blogeja ja artikkeleita sekä järjestämme webinaareja, joilla haluamme pitää huolen, että asiakkaillamme on aina viimeisin tieto digitaalisten palveluiden kehittämisestä.

Lataa white paper: 5 ideaa sisältöjen personointiin Episerverissä

02.11.2018 / Iisakki Härmä

Sisältöjen personointi on yksi tapa parantaa verkkopalvelun käyttökokemusta ja konversiota. Toteutimme white paperin siitä, millaisia keinoja Episerver tarjoaa sisältöjen personointiin.

Read more Lue lisää

Personoiduilla laskeutumissivuilla puhuttelet asiakasta eri vaiheissa ostopolkua

11.05.2018 / Iisakki Härmä

Personoiduilla laskeutumissivuilla asiakkaan eteen voidaan nostaa juuri heitä siinä tilanteessa parhaiten puhuttelevat sisällöt ja CTA:t. Jo nähdyt tai muuten epärelevantit sisällöt voidaan piilottaa taustalle, mikä tekee laskeutumissivuista ytimekkäitä ja suoraviivaisia. Markkinoijan kannalta tämä tarkoittaa konversion huomattavaa paranemista, ja lisäksi personoidut laskeutumissivut ovat nykyään huomattavasti helpompi laittaa pystyyn kuin vielä pari vuotta sitten.

Read more Lue lisää

Mobiili nostaa urheilutapahtumien kisafiiliksen uudelle tasolle

16.09.2017

Second screen ei ole enää vain kotisohvan penkkiurheilijan juttu, vaan nykyään se määrittelee uudelleen myös kisaturistin kokemukset paikan päällä. Tämän osoittivat Tietotalon käytännön kokemukset mobiilisovelluksista Pohjoismaisten hiihtolajien MM-kilpailuissa Lahdessa sekä Taitoluistelun MM-kilpailuissa Helsingissä.

Read more Lue lisää

Näin onnistut markkinoinnin automaation käyttöönotossa

19.04.2017 / Jarno Malaprade

Kun yrityksessä päätetään siirtyä markkinoinnin automaatioon, edessä on huikea ja kokeiluihin kannustava oppimisprosessi. Kun markkinointi alkaa jalostaa liidejä myynnin käyttöön, myös yrityskulttuurin on muututtava. Muutoksessa on järkevää edetä vaiheittain ja asiantuntijan kanssa laadittua käyttöönottosuunnitelmaa seuraten, neuvoo konsultti Jarno Malaprade Tietotalosta.

Read more Lue lisää

Kuntien digitaaliset palvelut tasa-arvoistuvat KaPA-lain myötä – Tietotalolta kattava ratkaisu Palvelutietovaranto-hankkeeseen

22.02.2017 / Mika Pitkämäki

Monilla kunnilla tulee tämän kevään aikana kiire tuottaa palveluidensa kuvaukset Suomi.fi-palvelutietovarantoon (PTV), johon niin sanottu KaPA-laki niitä velvoittaa. Tietotalo tarjoaa avuksi konsultaatiota sekä teknistä ratkaisua, joka mahdollistaa tuotetun tiedon esittämisen halutulla tavalla kunnan verkkopalvelussa. Useassa tapauksessa tämä helpottaa merkittävästi kuntien urakkaa, kertoo Tietotalon toimitusjohtaja Mika Pitkämäki.

Read more Lue lisää

Nämä asiat sinun on hyvä tietää mobiililiiketoiminnasta vuonna 2017

10.02.2017 / Jari Auranen

Mobiililiiketoiminnan kehittäminen nousee yhä useamman yrityksen agendalle vuoden 2017 aikana. Tämä oli keskeinen tulos, kun teimme viime vuoden lopulla kyselyn, johon saimme 120 vastausta lähes 90 organisaatiosta. Vastaajista 82 % katsoo, että yritys aikoo panostaa mobiililiiketoiminnan kehittämiseen kuluvan vuoden aikana.

Read more Lue lisää

Sisältöjen muotoilu yhä tärkeämpää, mutta se jää usein tekemättä

18.10.2016 / Iisakki Härmä

Kun entistä suurempi osa sisällöistä kulutetaan mobiilissa ja kiireen keskellä, tekstejä ei enää lueta keskittyneesti vaan silmäillen. Tämän vuoksi ei enää riitä, että sisällöntuottajat kiinnittävät huomiota sisältöjen laatuun. Lisäksi pitäisi huomioida entistä enemmän sisältöjen muoto.

Read more Lue lisää

Mobiilisovellus on brändin arvokkain markkinointikanava

19.09.2016 / Jarno Malaprade

Tässä blogissa kerron viisi syytä, miksi brändin tulisi rakentaa oma mobiilisovellus ja miten kehitystyössä pääsee liikkeelle nopeasti jo muutaman päivän työpanoksella.

Read more Lue lisää

Näillä vinkeillä aloittelijakin nappaa huikeita kuvia

31.05.2016 / Iisakki Härmä

Sosiaalisen median vaatimaa kuvavirtaa ei ole järkeä täyttää kuvapankeista hankituilla kuvilla, ja siksi monella nousee tarve valokuvauksen perustaitojen opetteluun tai kertaukseen. Onneksi perusteet oppii nopeasti ja niillä pääsee jo pitkälle.

Read more Lue lisää

Murtuvatko markkinoinnin automaation myytit?

19.05.2016 / Jarno Malaprade

Yleisöjen tavoittaminen ja puhuttelu ovat mediamurroksen myötä muuttuneet entistä haastavimmiksi. Markkinoinnin automaatio on yksi keino tukea yleisöjen tavoittamista, mutta tähän ratkaisuun liittyy paljon myyttejä ja väärinymmärryksiä. Tässä kirjoituksessa tarkastelen, mitkä niistä ovat murrettavissa.

Read more Lue lisää

Missä iässä lakkaa uskallus painaa itse kameran liipaisimesta?

11.05.2016 / Iisakki Härmä

Yritysblogejakin kirjoittavat muut kuin kirjoittamisen ammattilaiset. Miksi kynnys valokuvaamiseen on suurempi, pohtii sisältösuunnittelija Iisakki Härmä blogissaan. Iisakilla on pitkä kokemus sisällöntuottamisesta ja valokuvaamisesta, joista hän kirjoittaa Tietotaloon blogiin vastaisuudessakin.

Read more Lue lisää

Sisällön rooli on muuttunut

20.04.2016 / Jannica von Koskull

Sisältöjen merkitys ja luonne verkkopalveluissa on reilun vuosikymmenen aikana muuttunut täydellisesti, kirjoittaa alaa pitkään seurannut sisältöasiantuntija Jannica von Koskull. Sosiaalisen median ja mobiilikäytön räjähdysmäinen kasvu sekä hakukoneiden valta-asema ovat nopeassa ajassa luoneet uusia vaatimuksia ammattimaiselle sisällöntuotannolle.

Read more Lue lisää

Perstuntumalla ei pärjää

13.04.2016 / Lassi Koikkalainen

Otsikkoon voisi tiivistää aika paljon nykyaikaisesta liiketoiminnasta. Jos yritys aikoo säilyttää paikkansa ja mieluummin vielä kasvaa, pitää tietää yhtä ja toista ympäristöstä – tietää oikeasti, eikä vain luulla. Datan keräämisestä, analyysista ja hyödyntämisestä on tullut kilpailukykytekijä. Kansainvälisillä markkinoilla toimiville yrityksille tämä on ollut tiedossa jo kauan, mutta vaatimukset koskevat yhä pienempiä yrityksiä yhä pienemmillä markkinoilla.

Read more Lue lisää

Digitaalisen asioinnin kehitystyö

15.03.2016 / Panu Ollikainen

Terveystalon digitaalisten palveluiden kehittämisestä Tietotalossa vastaava järjestelmäarkkitehti Panu Ollikainen avaa kirjoituksessaan palveluiden digitalisointiin liittyviä haasteita ja ratkaisuja sekä ketterän kehityksen kulmakiviä.

Read more Lue lisää

Win the booking - Win the stay

12.02.2016 / Jari Auranen

Hotelliketjut kehittävät kiivaasti mobiilipalveluitaan ja pohtivat erottautumistekijöitä. Yksi suunta mobiilin osalta voisi olla iBeacon-teknologialla rikastetut hotellielämykset. Jari Auranen haastaa hotelliketjut hyödyntämään myös henkilöstön osaamisen voimavarana digitaalisessa palvelussa.

Read more Lue lisää

Flocklerilla asiakkaan ääni kuuluviin

03.02.2016 / Satu Soitula

Viestintätyössä valinnanvaraa uusiin viestintätapoihin ja -työkaluihin on enemmän kuin tarvetta, joten olennaista onkin valita omaa toimintaa parhaiten tukevat välineet käyttöönsä. Tietotalon markkinointiviestinnästä vastaava Satu Soitula esittelee sosiaalisen sisällön julkaisualustan eli Flocklerin.

Read more Lue lisää

Kuka omistaa asiakastietosi? Tie oman tiedon herraksi

17.11.2015 / Lassi Koikkalainen

Kuinka valjastaa valtavat tietomassat palvelemaan omaa liiketoimintaa? Vanhempi konsultti Lassi Koikkalainen avaa blogissaan datan hallinnan problematiikkaa.

Read more Lue lisää

Asiakas vai potilas?

26.10.2015 / Mika Pitkämäki

Blogikirjoituksessa toimitusjohtaja Mika arvioi kohua herättänyttä Apotti-hanketta sekä pohtii terveydenhuoltopalveluiden digitalisoitumista.

Read more Lue lisää

Mobiiliteknologiassa valtava potentiaali

20.10.2015 / Jarno Malaprade

Syksyn ensimmäisessä webinaarissa käsiteltiin mobiiliteknologian mahdollisuuksia ja tulevaisuuden näkymää.

Read more Lue lisää

Ehtona etätyö

06.10.2015 / Jannica von Koskull

”Etätyö on itsestäänselvyys, kiinteä osa dynaamista työkulttuuriamme, antaen mahdollisuuden tehdä työtä sieltä käsin, mikä kulloiseenkin tilanteeseen parhaiten sopii.” Työyhteisön Skype-kuningatar Jannica kertoo etätyön merkityksestä ja antaa vinkkinsä Skype-viestintään.

Read more Lue lisää

5 vinkkiä verkkosisällön kehittämiseen

06.04.2015 / Antti Brunni

Blogissa kuvatuilla yksinkertaisilla InfoWeb-toiminnoilla saat verkkosisällöstä entistä kiinnostavampaa ja visuaalisempaa.

Read more Lue lisää

Sosiaalinen media 2015 ja Flockler

19.03.2015 / Jarno Malaprade

Osallista yleisöt ja tee heistä brändilähettiläitä. Näihin teeseihin kulminoitui Tietotalon kevään ensimmäisen webinaarin anti. Sosiaalisen median menestysreseptissä mixataan nyt laadukasta yrityksen omaa sisältöä yleisön tuottamaan.

Read more Lue lisää

Sisätilapaikannus mahdollistaa uudenlaisen digitaalisen museokokemuksen

16.03.2015 / Jarno Malaprade

Digimarkkinoinnin asiantuntija Jarno Malaprade kertoo kirjoituksessaan, miten moderneilla digitaalisilla ratkaisuilla on mahdollista huomioida museovieraat aiempaa monipuolisemmin.

Read more Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin työkalut - Google Tag Manager

09.03.2015 / Jarno Malaprade

Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija Jarno Malaprade johdattaa lukijat digitaalisen markkinoinnin äärelle.

Read more Lue lisää

Palvelualustat ja sovellukset pilveen

05.03.2015 / Lassi Koikkalainen

Vanhempi konsultti Lassi Koikkalaisen blogissa pohditaan pilvipalveluiden hyötyjä ja haasteita. Analyysi yrityksen liiketoimintatarpeista ja pilvipalvelut tunteva asiantuntija ovat avaintekijät sopivan pilvipalvelumallin valinnassa.

Read more Lue lisää

Vastaukset yleisimpiin kysymyksiin beaconeista

13.10.2014 / Jarno Malaprade

Kaikki mitä sinun tulisi tietää Beaconeista ja niiden mukana tuomista markkinoinnin mahdollisuuksista.

Read more Lue lisää

Kaikki blogikirjoitukset luettavissa blogiarkistosta

Kirjoitusten takana

Jarno Malaprade

Palvelumuotoilija, tiiminvetäjä

puh +358 40 546 1110

Jannica von Koskull

Sisältösuunnittelija

puh +358 44 338 8988

Satu Soitula

Markkinointipäällikkö, tiiminvetäjä

puh +358 40 708 1561

Mika Pitkämäki

Toimitusjohtaja, asiakasvastaava terveydenhuolto, teollisuus

puh +358 50 555 3630

Lassi Koikkalainen

Järjestelmäsuunnittelija, analytiikka, data ja alustat

puh +358 50 329 2851

Jari Auranen

Liiketoimintajohtaja, asiakasvastaava matkailu & mobiili

puh +358 40 540 6612

Iisakki Härmä

Sisältösuunnittelija

puh +358 45 6371 587

Panu Ollikainen

Kehityspäällikkö, arkkitehti

Tietotalon sivuilla käytetään evästeitä käytön optimoimiseksi. Lue lisää Voit estää evästeiden käytön selainasetuksista.
Hyväksyn