Nopean kasvun myötä Lapland Privaten vanhat digitaaliset ratkaisut eivät enää tukeneet liiketoiminnan muuttuvia tarpeita. Tarvittiin uusi digitaalinen kokonaisratkaisu, joka tehostaisi markkinointia, myyntiä ja destinaatiotason palvelutuotantoa.
Lapland Privatelle oli keskeistä saada kestäviä, tulevaisuusvarmoja ratkaisuja, jotka kehittyisivät samanaikaisesti Lapland Privaten liiketoiminnan mukana. Yritys valitsi matkailutoimialan digiratkaisujen kehittämiseen erikoistuneen Tietotalon kumppanikseen.
Lapland Private käynnisti Tietotalon kanssa kokonaisvaltaisen kehitysprojektin, mikä käsitti verkkopalvelun ja sen alustan uudistamisen, CRM-järjestelmän käyttöönoton, uuden palvelutuotantoa helpottavan työkalun kehittämisen ja integraatiot keskeisiin taustajärjestelmiin.