Verkkokauppaprojekti toteutettiin ketterän kehityksen mallilla. Viikoittaiset projektipalaverit varmistivat läpinäkyvyyden, nopean reagoinnin muuttuviin tilanteisiin sekä aidon vuoropuhelun kaikkien osapuolten kesken. Iteratiivinen eteneminen ja tiivis vuoropuhelu takasivat, että ratkaisu kehittyi aidosti käyttäjien ja liiketoiminnan tarpeista käsin.
Projektin alkuvaiheessa toteutettiin määrittelytyö, jossa syntyi palvelun systeemikartta, määriteltiin käyttäjäpolut sekä toteuettiin tekninen toteutussuunnitelma. Työ eteni tästä rautalankamallinnuksen kautta käyttöliittymäsuunnitteluun. Varsinainen sovelluskehitys eteni iteratiivisesti kohti loppuratkaisua.
Projektin yksi keskeinen tavoite oli kehittää verkkokauppa, jossa minimoidaan manuaalinen työ. Projektissa luotiin sujuvasti toimivat integraatiot kaikkiin keskeisiin taustajärjestelmiin kuten koulutusten ERP-järjestelmään, myynnin CRM-järjestelmään, taloushallintoon, maksurajapintoihin ja tunnistautumispalveluun. Lopputuloksena syntyi järjestelmä, joka toimii kiinteänä osana Sedu Educationin prosesseja ja tukee aidosti yrityksen kasvutavoitteita.
Verkkokaupan keskeisiä järjestelmäosia:
- Microsoft Dynamics CRM
- Priimus – koulutusten ERP
- Pro Economica – taloushallinnon järjestelmä
- Svea & Paytrail – maksujärjestelmät
- Microsoft Entra ID – tunnistautuminen
- Apsis One – sähköpostimarkkinoinnin alusta
- Infoweb CMS – julkaisujärjestelmä