Chat-palvelu on esimerkki asiakaskokemuksen yksinkertaistamisesta. Asiakaslähtöisesti suunnitelluilla digitaalisilla palveluilla pystytään parantamaan hoidon saatavuutta ja tehokkuutta.

Tietotalo on tuonut chatin osaksi Oma Terveys 24/7 -palvelua ja rakentanut maksuominaisuudet palveluun hoitotapahtumien maksamiseksi. Chatin hyödyntäminen osana Terveystalon palvelukanavia mahdollistaa täysin uudenlaisia liiketoimintamahdollisuuksia ja uudenlaisia tapoja palvella asiakkaita.

Maksaminen on tärkeä osa asiakaskokemusta. Chatissa asiakaskokemus on pelkistetty yksinkertaisimmilleen ja se vaatii helppoutta myös maksamiseen. Yksityisasiakkaan chatit maksupalveluineen tulevat jatkossa myös mobiiliin, toteaa Tietotalon järjestelmäarkkitehti Panu Ollikainen.

Chat asiointi säästää aikaa ja parantaa hoidon saatavuutta

Terveystalon chat-lääkäripalvelu on nyt yksityisasiakkaiden käytössä vuorokauden ympäri kaikkialla Suomessa. Työterveysasiakkailla chat on ollut käytössä jo viime keväästä. Asiakas voi ottaa yhteyttä lääkäriin juuri silloin kun itselle parhaiten sopii eikä asiakkaan tarvitse odottaa esimerkiksi lääkärin takaisinsoittoa. Esimerkiksi allergiaoireet, virtsatieinfektiot, ihottumat ja hoito-ohjeiden saanti jo todettuihin vaivoihin ovat tyypillisimpiä yleislääkärin chat-vastaanotolla hoidettavia sairauksia.

Lääkäri voi antaa chat-keskustelun pohjalta jatkohoito-ohjeita, sähköisen reseptin tai lähetteen tarkempiin tutkimuksiin. Viestien lisäksi asiakas voi lähettää kuvia ja videoita diagnoosin helpottamiseksi. Kuvat voivat toimia apuna esimerkiksi silmätulehduksen tunnistamisessa. Myös jälkihoito- ja seurantakäynnit sekä tutkimustulokset voidaan käydä sujuvasti läpi chatissa. Lue lisää chat-palveluista Terveystalon sivuilta.

Lisätietoja:
Tietotalo Infocenter Oy, toimitusjohtaja Mika Pitkämäki, +358 50 555 3630
Suomen Terveystalo, ohjelmajohtaja, sähköinen asiointi Sanna Huttunen, +358 43 824 2088