Lappsetille suunniteltu ja toteutettu verkkopalvelu vastaa käyttäjäryhmien tarpeisiin ja huomioi kohderyhmät niin sisällöllisesti kuin toiminnoiltaan. Verkkopalvelu tukee Lappsetin strategiaa olla asiakkaidensa ykkösvalinta, mitä tulee asiakas- ja loppukäyttäjäkokemukseen.

Lähtötilanne

Lappsetin valmistautuminen digitalisaation mahdollisuuksiin on lähtenyt yrityksen strategiasta, josta se on edennyt henkilöstöön ja kulttuurin muutokseen, ja lopulta verkkopalvelu-uudistuksen kaltaisiin uudistusprojekteihin. Verkkopalvelun uudistuksessa keskeinen tavoite on ollut luoda toimiva pohja liiketoiminnan kasvattamiseen digitaalisissa kanavissa.

Uusi verkkopalvelu on toteutettu asiakas edellä. Asiakaskyselyllä saimme suuntaviivoja ja paremman ymmärryksen siitä, mitä tietoa asiakas meiltä hakee ja tarvitsee. Tuotteilla, tuotehaulla ja palveluilla on erityinen merkitys tässä kokonaisuudessa, kertoo Lappsetin viestintäpäällikkö Irma Kuukasjärvi.

Pitkällä aikavälillä verkkopalvelua on tarkoitus kehittää enemmän liiketoimintaa tukevaan, verkkokauppamaisempaan suuntaan. Tähän liittyen projektin aikana onkin myös noussut esiin useita organisaation sisäisiä kehitystarpeita toimintatapoihin liittyen. 


Ratkaisut

Verkkopalvelu-uudistuksen keskiössä on alkaa hyödyntämään sisältöä markkinoinnin välineenä ja rakentaa leikkimiseen, liikuntaan sekä puisto- ja kadunkalustevalikoimaan, niiden hankintoihin ja suunnitteluun liittyvästä sisällöstä erottumistekijä verkkopalvelussa. Laaja eri tuotteita koskeva sisältö on koottu helposti saavutettavaksi ja lähestyttäväksi.

Saimme asiantuntevaa ja osaavaa sparrausapua niin suunnitteluvaiheeseen kuin muihin projektin vaiheisiin. Yhteisissä workshopeissa ideoiden ja tarpeiden tulvasta poimittiin keskeiset asiat ja osapuolten välille syntyi hyvä yhteisymmärrys kokonaisuudesta, Kuukasjärvi lisää.

lappset-laptop.jpg

Lappsetin verkopalvelu on asiakaslähtöinen, optimoitu ja responsiivinen.


Osana uudistusta verkkopalvelun rakennetta on lähdetty optimoimaan voimakkaalla kädellä. Tämä tarkoittaa käytännössä matalampaa ja yksinkertaisempaa sivustorakennetta, nopeampia polkuja tuotteisiin ja loppuun asti hiottuja yksityiskohtia parhaan asiakaskokemuksen tarjoamiseksi.

Lappsetin tuotehaku ja tuotekortit uudistuvat myös tämän syksyn aikana. Uudistuksen myötä hinnoittelu saadaan läpinäkyväksi, tarjousten pyytäminen ja tilausten tekeminen verkosta helpottuu. Lisäksi verkkopalvelu tukee myynnin prosesseja aiempaa paremmin tarjoamalla asiakkaalle enemmän tukea verkossa ostamiseen ja suunnitteluvaiheen tarpeisiin. Syksyn aikana monikanavaisen myynnin ja markkinoinnin tehostamiseksi on tarkoitus ottaa käyttöön markkinoinnin automaatioratkaisut tukemaan markkinointia digitaalisissa kanavissa.

Tulokset

Aito asiakaslähtöisyys verkkopalvelussa.
Informaation selkeys.
Digitaalisten palveluiden nykyisiin vaatimuksiin vastaaminen – optimoitu, viimeistelty ja responsiivinen kokonaisuus.

  • "Tietotalo erottui jo tarjousvaiheessa sillä, että tarjouksessa oli keskitytty liiketoimintamme kehittämiseen teknologiajargonin sijaan."

    Irma Kuukasjärvi, viestintäpäällikkö Lappset Group

  • "On todella tärkeä huolehtia projektin aikaisesta viestinnästä ja ymmärtää se jatkuvana prosessina. Tässä projektissa vuorovaikutus oli saumatonta ja tiivistä alusta loppuun. Sillä on suuri merkitys lopputuloksen kannalta, johon olemme kaikki enemmän kuin tyytyväisiä. Yhteistyö tiimien kesken toimi erinomaisesti."

    Irma Kuukasjärvi, viestintäpäällikkö, Lappset Group

Tietotalo Infocenter Oy on digitaalisen liiketoiminnan ja palveluiden asiantuntija. Tarjoamamme palvelut perustuvat vankkaan asiantuntijuuteen, kokemukseen ja toimialaosaamiseemme. Asiakkainamme on kaikkien suomalaisten tuntemia yrityksiä ja organisaatioita. Toteuttamiamme ratkaisuja käyttää säännöllisesti yli 2 miljoonaa suomalaista.

Lappset Group Oy on perheomisteinen osakeyhtiö, jonka tuotteet ja ratkaisut tukevat kaiken ikäisten ihmisten hyvinvointia leikin ja liikunnan avulla. Lappsetin kotipaikka ja pääkonttori sijaitsevat Rovaniemellä ja kotimaan myyntikonttori Helsingissä. Lappset-konsernin palveluksessa on noin 300 henkilöä kuudessa eri maassa. Suomessa henkilöstöä on noin 200.

Lisätietoja:
Tietotalo Infocenter Oy, toimitusjohtaja Mika Pitkämäki, +358 50 555 3630
Lappset Group Oy, viestintäpäällikkö Irma Kuukasjärvi, +358 40 481 4543

Mukana toteutuksessa:

Ville Huhtala

Vanhempi ohjelmistoarkkitehti

Mika Pitkämäki

Toimitusjohtaja

puh +358 50 555 3630

Tero Suihkonen

AD

Anssi Välikangas

Vanhempi ohjelmistoarkkitehti

Matti Torvinen

Ohjelmistosuunnittelija

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä