Katso tallenne 4.6. pidetystä webinaarista

Suomenlinnan digiopas parantaa matkailijan palvelukokemusta ja nostaa keskiostosta

Suomenlinna on noin miljoonalla vuosittaisella kävijällä Suomen vierailluimpia käyntikohteita. Kävijävirtojen opastaminen on ollut alueella paikoin haastavaa, sillä maailmanperintökohteena suojellulle alueelle mm. fyysisten opasteiden rakentaminen vaatii tarkkaa harkintaa.

Suomenlinnan digiopas parantaa kävijävirtojen itseohjautuvuutta, tuo palvelut ja nähtävyydet esiin interaktiivisella karttapohjalla sekä kasvattaa vierailijan viipymää ja keskiostosta. Tietotalon suunnittelema ja toteuttama digiopas on uudenlainen verkkosovellus (progressiivinen web-sovellus, PWA), joka yhdistää mobiilisovellusten ja verkkopalveluiden parhaat puolet hyödyntämällä mobiiliselainten uusimpia edistyksellisiä ominaisuuksia.

Webinaari järjestettiin yhteistyössä Suomenlinnan hoitokunnan kanssa.

Täytä lomake ja katso webinaarin tallenne!

1.

Suomenlinnan hoitokunnan kokemukset ja haasteet matkailijavirtojen palveluohjauksesta, lähtökohdat digioppaan kehittämiseen sekä visio tulevasta.

2.

Miten Suomenlinnan digiopas syntyi? Miten digiopas parantaa matkailijan palvelukokemusta ja kasvattaa keskiostosta ja viipymää alueen palveluiden parissa?

3.

Verkko applikatisoituu ja tämän kehityksen keskiössä ovat uudet verkkosovellukset (progressive web app, PWA). Mitä ne ovat ja mikä tekee niistä voittajan valinnan?

Suomenlinnan Digioppaan käyttöliittymämallit kolmen puhelimen ruudulla

Panelistit

Veera Törrönen

Veera Törrönen

Viestintäasiantuntija / Suomenlinnan hoitokunta

0295 338 385
veera.torronen@suomenlinna.fi

Aleksi Brunni

Aleksi Brunni

Projektipäällikkö & palvelumuotoilija / Tietotalo Infocenter Oy

0400 624078
aleksi.brunni@tietotalo.fi

Jarno Malaprade

Jarno Malaprade

Markkinointijohtaja & palvelumuotoilija / Tietotalo

040 5461110
jarno.malaprade@tietotalo.fi

Täytä lomake ja katso tallenne