Marraskuun 8.-9. päivä Clarion-hotellissa Helsingissä kohtaavat tulevaisuuden soten avainpelaajat – yksityinen ja julkinen sektori. Valinnanvapauden myötä molemmat kisaavat asiakkaista samalla viivalla, jolloin palveluiden saatavuus ja asioinnin helppous verkossa nousevat entistä ratkaisevampaan asemaan. Tästä tulokulmasta myös Tietotalo haastaa soten toimijoita keskusteluun Digisote2017 -tapahtumassa.

Tietotalo on toiminut pitkään Terveystalon kumppanina digitaalisten palveluiden kehittämisessä. Yhteisenä tavoitteena kehitystyössä on ollut terveyspalveluiden muuttaminen entistä asiakaslähtöisemmiksi. Muun muassa omien terveystietojen hallinnan ja oman hoitopolun suunnittelun mahdollistava Oma Terveys -palvelu on esimerkki tästä. Chat-lääkäripalvelulla asiakas puolestaan tavoittaa lääkärin ajasta ja paikasta riippumatta 24/7.

Julkisen puolen täytyy jatkossa satsata palveluiden kehitykseen, saatavuuteen ja asioinnin helppouteen siinä missä yksityinen on jo tehnyt. Muun muassa näitä asioita avaamme lisää Terveystalon Karita Reijonsaaren kanssa yhteisessä puheenvuorossamme, Tietotalon toimitusjohtaja Mika Pitkämäki toteaa.

Digipalveluilla valinnanvapauden kärkeen -puheenvuoro keskiviikkona 9.11. klo 14-14:30

  • Mitä valinnanvapaus sosiaali- ja terveyspalveluissa tarkoittaa asiakkaan kannalta?
  • Miten Oma Terveys 24/7 ja chat-pohjaiset terveydenhuollon etäpalvelut jo nyt parantavat Terveystalon palveluiden saatavuutta?
  • Miten digitaaliset palvelut voivat jatkossa tukea valinnanvapautta?

     

    Tietotalon asiantuntijat ovat tavattavissa Digisote2017 -tapahtumassa 8.-9.11.

    Tietotalo on terveysalan digitaalisten ratkaisujen asiantuntija, jonka suunnittelemissa palveluissa painottuvat helppokäyttöisyys, monikanavaisuus sekä keinot kohdata loppuasiakas palvelupolun eri vaiheissa. Laadukas asiakaskokemus muodostuu muun muassa sujuvasta ajanvarauksesta ja mahdollisuudesta tarkastella omia terveystietoja sekä itselle personoituja sisältöjä.