Näkyvyyttä matkailutuotteille

Verkkopalvelu-uudistuksen taustalla on asiakkailta ja sidosryhmiltä saatu palaute koskien sivuston käytettävyyttä ja löydettävyyttä.  Uudistuksessa keskityttiin myös käyttäjien ostohalukkuuden herättämiseen ja sivuston saattamiseksi responsiiviseksi. Sivustouudistuksen konsepti pohjautuu projektin alussa määriteltyjen haasteiden ratkaisemiseen. Alueen elinkeinoelämän ja yritysten tulisi jatkossa saada näkyvämpi rooli verkkopalvelussa.

Tietotalo ja Karelia Expert Matkailupalvelut Oy ovat pitkäaikaisia yhteistyökumppaneita, joten uudistus toteutettiin jälleen kahden välisesti. 

Huomio käyttäjässä

Uudessa verkkopalvelussa matkailutarjonta on tuotu käyttäjien helpommin saavutettavaksi. Paikallisten yrittäjien tarjonta kulkee koko ajan mukana sivustolla navigoidessa. Samalla alueellinen sisältö päivittyy sen mukaan mitä tietoa kulloinkin haetaan.

Asiakkaan pitäisi pystyä tekemään vertailuja, varauksia ja löytää haluamansa tieto mahdollisimman nopeasti. Sivuston uusi haku antaa kokonaan uuden ulottuvuuden palveluiden ja kohteiden löydettävyydelle, kertoo Jonna Hakkarainen Karelia Expert Matkailupalvelusta.

Muistilista-toiminnolla käyttäjä saa tallennettua kaikki kiinnostavat tuotteet ja palvelut itselleen muistiin jatkotoimenpiteitä varten. Verkkopalvelusta on tällä hetkellä online-ostettavissa Lomarenkaan mökit Pohjois-Karjalassa ja muu majoitustarjonta on varaustiedustelujen päässä.

  • "”Sivuston uusi haku antaa kokonaan uuden ulottuvuuden palveluiden ja kohteiden löydettävyydelle”"

    Jonna Hakkarainen / Karelia Expert Matkailupalvelu Oy

  • "”Sivusto on yhtenäisempi, palvelevampi ja houkuttelevampi”"

    Jonna Hakkarainen / Karelia Expert Matkailupalvelu Oy

  • ""Pienkehitystä tehdään koko ajan, jotta sivusto pysyy kiinnostavana ja ajankohtaisena. Visuaalisuudella on suuri merkitys mielikuvien luomisessa ja siihen satsataan jatkossakin. ""

    Jonna Hakkarainen / Karelia Expert Matkailupalvelu Oy

Varaustiedustelut nousussa, samoin venäläiset kävijät

Venäläiset matkailijat ovat löytäneet uudelle sivustolle ja kävijämäärät ovat olleet koko ajan kasvussa. Laadullisilla mittareilla on tapahtunut myös merkittävää kehitystä, kun kävijät viihtyvät verkkopalvelussa pidemmän aikaa eri vaihtoehtoihin tutustuen.

Myynnin todellinen kehittyminen nähdään vasta ensi vuonna, mutta varaustiedustelujen määrissä on tapahtunut tuntuvaa muutosta, Hakkarainen täydentää.

Pysyäkseen kilpailukykyisenä on sivustoa kehitettävä koko ajan. Pitkällä aikavälillä on vasta nähtävissä, miten alueen matkailijamäärät kehittyvät, miten VisitKarelia-brändin tunnettuus kasvaa ja miten alueen matkailuelinkeino saa parhaimman hyödyn verkkopalvelusta. Palaute ohjaa verkkopalvelun kehitystä jatkossakin.

500 000

yöpymistä vuosittain

450

matkailutuotetta verkkokaupassa


Tietotalo Infocenter Oy on digitaalisen liiketoiminnan ja palveluiden asiantuntija. Tarjoamamme palvelut perustuvat vankkaan asiantuntijuuteen, kokemukseen ja toimialaosaamiseemme. Asiakkainamme on kaikkien suomalaisten tuntemia yrityksiä ja organisaatioita. Toteuttamiamme ratkaisuja käyttää säännöllisesti yli 2 miljoonaa suomalaista.

Karelia Expert Matkailupalvelut Oy on Pohjois-Karjalan matkailun alueorganisaatio, joka vastaa alueen yhteisestä matkailumarkkinoinnista, tuotekehityksestä, kokous- ja kongressipalvelujen tuottamisesta, matkailupalvelujen myynnistä sekä matkailuneuvonnasta.

Lisätietoja:
Tietotalo Infocenter Oy, johtaja Jari Auranen, +358 40 540 6612
Karelia Expert Matkailupalvelu Oy, myyntisihteeri Jonna Hakkarainen, +358 40 487 4897

Mukana toteutuksessa:

Jari Auranen

Liiketoimintajohtaja

puh +358 40 540 6612

Jarno Malaprade

Konsultti, asiakaskokemus ja palvelumuotoilu

puh +358 40 546 1110

Anssi Välikangas

Vanhempi ohjelmistoarkkitehti

Jukka Hyvärinen

Vanhempi ohjelmistoarkkitehti

Kiinnostuitko? Kysy lisää!