Vihaiset linnut entistä äänekkäämpinä

Digitalisaation esille nostamat haasteet kaupan-alan näkökulmasta liittyvät kuluttajien puhutteluun ja myymälätilan digitalisointiin. Tästä näkökulmasta lähdimme ideoimaan konseptia vuorovaikutteisesta asiakaskokemuksesta myymälässä. Toteutukseen valittiin nyt Rovion myymälässä nähtävissä oleva interaktiivinen esillepano Stella-hahmojen ympärillä. 

Toteutuksessa luodaan elämyksellisyyttä lippulaivamyymälään sovitetussa muodossa. Tilassa olevat esityspinnat tarjoavat sisältöä asiakkaan valintojen mukaan - kun myymälässä asioiva ottaa tuotteen käsiinsä liike tunnistetaan Nearables-tarraa hyödyntämällä. Likillä ohjattu valaistus mukautuu tuotteelle sovitettuun värimaailmaan ja tuotteen esittelyvideo käynnistyy näytöllä automaattisesti.

Tämän kaltaiset esillepanot ovat mahdollisia iBeacon-teknologian ja Nearables-tarralähettimien ansiosta. Kokonaisuutta hallinnoidaan Liki-mobiilimarkkinoinnin alustalla, joka kerää analytiikan esillepanosta. Pystytään seuraamaan, mitkä tuotteet kiinnostavat ja minä kellonaikoina myymälässä asioidaan.

yleiskuva.jpg

Personoitua palvelua

Liki-alustaa käytettäessä edellä kuvattu toteutus voidaan laajentaa hyödyntämään asiakkaiden antamaa tietoa kiinnostuksen kohteistaan. Likillä toteutetut mobiilisovellukset voivat kommunikoida tilassa olevien esityspintojen, kuten screenien tai valaisimien, kanssa ja luoda käyttäjälle henkilökohtaista sisältöä. Brändeille tämän kaltainen toteutus antaa mahdollisuuden lisätä näkyvyyttä ja vahvistaa asiakkaan sitoutumista.

Seuraa Twitterissä #getliki tai Liki.io, joissa tuomme ratkaisuja kaupan, terveydenhuollon, matkailun ja käyntikohteiden kontekstisidonnaisiin mobiilipalveluihin hyödyntäen kerättyä ja kuluttajan itsensä antamaa tilannekohtaista asiakasdataa.

Katso videolta miten Liki Presenter

Liki-ratkaisua hyödyntäviä asiakkaitamme
08.06.2015

Muumimaailman mobiilisovellus kehittyy

Muumimaailman mobiilisovellus toimii henkilökohtaisena oppaana Muumimaailmassa vieraillessa. Sovellus on tärkein kanta-asiakkuuden kanava, jossa edut, liput ja hyötytieto ovat kaikki käden ulottuvilla. Uutena ominaisuutena sovellukseen on tullut kieliversiot - ruotsi, englanti, japani ja venäjä.

Read more Lue lisää

Messukokemuksen digitalisointi

Tietotalo ja Messukeskus uudistivat Matka 2015 -messukokemusta Likiä hyödyntävällä mobiilisovelluksella. Kekseliäällä mobiiliratkaisulla haettiin tehoa kasvokkain kohtaamisiin.

Read more Lue lisää
Mukana toteutuksessa:

Jari Auranen

Liiketoimintajohtaja

puh +358 40 540 6612

Jukka Hyvärinen

Vanhempi ohjelmistoarkkitehti

Jarno Malaprade

Konsultti, asiakaskokemus ja palvelumuotoilu

puh +358 40 546 1110

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä