Lappsetin verkkopalvelu-uudistuksen toinen vaihe saatiin päätökseen uuden tuotehaun julkaisun myötä. Tietotalon suunnittelu- ja integraatio-osaamista hyödynnettiin niin uuden tuotehaun suunnittelu- kuin toteutusvaiheessa. Tuotehaku sisältää lukuisia parannuksia aikaisempaan verrattuna – tuotehaku palvelee esimerkiksi leikkikenttien ja kaupunkitilojen suunnittelijoita alusta loppuun asti.

Avainasemassa uudessa tuotehaussa on reaaliaikainen tiedon kulku eri järjestelmien välillä ja sen tuottama hyöty loppukäyttäjälle. Teknisestä toteutuksesta vastannut Tietotalon järjestelmäkehittäjä Ville Huhtala toteaa tuotehaun menneen harppauksen eteenpäin, mutta sitä kehitetään jatkuvan kehittämisen -mallilla jatkossakin.

- Lappsetin tuotehaku on kuin moderni verkkokauppa. Integraatiot järjestelmien välillä toimivat niin, että tieto on ajan tasalla sekä varastossa että verkkopalvelussa. Asiakkaan käyttökokemukseen on todella panostettu - tieto tuotekortilla on kattavaa ja esimerkiksi palvelu ehdottaa yhteensopivia tuotteita asiakkaalle, mitkä helpottavat ostopäätöksen tekemistä hetkessä.
tuotehaku.jpg

Uudistuksia tuotehaussa:

  • Monipuoliset hakutoiminnot – Tuotetietoja voi hakea erilaisin suodattimin ja koko ajan laajenevin hakutermein.
  • Hinnat - Tuotteiden listahinnat ovat esillä Suomessa.
  • Tuotetietoa on lisätty - Tuotteissa on aikaisempaa tarkemmat kuvaukset, saatavilla on valokuvia ja linkkejä videoihin.
  • Sosiaalinen media - Tuotekortin voi kätevästi jakaa sähköpostitse tai sosiaalisen median kanavia hyödyntäen.
  • Tuotekori -  Voi lähettää tarjouspyynnön valitsemistaan tuotteista suoraan asiakaspalveluun.