Hotel & Spa Resort Järvisydän on Heiskasten perheyritys, joka tuottaa matkailupalveluja jo 11:sta sukupolvessa. Kokonaisuuteen kuuluu aktiviteetti- ja elämyspalveluita Linnasaaren kansallismaisemissa tarjoava OraviVillage, sekä historiallaan ja paikallisilla mauilla asiakkaansa valloittava Hotel & Spa Resort Järvisydän.

Tarinat ja sisällöt edellä verkkopalvelussa

Järvisydän panostaa digitaaliseen palvelukehitykseen ja verkkoon tärkeimpänä palvelukanavana. Palvelujen kehittämiseksi laadittiin suunnitelma, jonka pohjalta uudistettiin Oravin ja Järvisydämen verkkopalvelut. Keskeisenä päämääränä on ollut selkeyttää tuotetarjontaa ja tuoda perustuotteet - majoitus, ohjelma- ja ravintolapalvelut - verkkoon ostettaviksi.

Asiantuntija- ja teknologiakumppaniksi valikoitui Tietotalo, jonka vahva matkailualan osaaminen on tullut tutuksi jo aiempien projektien myötä. 

Tuotteiden tuominen verkko-ostettavaksi on pakollinen ensimmäinen askel digitaalisessa palvelukehityksessä. Samalla uudistimme verkkopalvelualustat, jonka jälkeen mahdollisuudet asiakaskokemuksen kehittämiseen ovat lähes rajattomat. Järvisydämen vahvuus on sisältörikkaus ja omaperäisyys, jotka pyrimme huomioimaan kaikessa kehityksessä, toteaa Tietotalon liiketoimintajohtaja Jari Auranen

Sekä Järvisydämen että OraviVillagen verkkopalvelualustoina toimii InfoWeb, verkkokauppa-alustana InfoGate ja hotellitietojärjestelmä Hotellinx.

Järvisydämen yrittäjä Tanja Heiskanen kuvaa muutosta onnistuneeksi, mutta työsarkaa on vielä paljon.

Tarve ruutuvihkoon kirjattaville varauksille on selvästi vähentynyt. Tällä hetkellä noin 25 prosenttia kokonaismyynnistä tulee verkosta. Luvusta puuttuu kokonaan suurin asiakasryhmämme, ryhmävaraajat, joiden palvelu tapahtuu edelleen jouhevimmin puhelimitse ja sähköpostitse.

Heiskanen näkee seuraavina kehitysaskeleina ryhmävaraajien paremman palvelemisen, asiakaspolkujen kehittämisen ja sosiaalisen median sisältöjen, kuten asiakasarvostelujen, valokuvien ja kokemusten liittämisen osaksi verkkopalvelua.

hotelli-770.png
Kesällä 2015 avattu hotelli on tuonut Järvisydämeen uutta asiakaskuntaa.

Järvisydän niittää kiitosta asiakkailtaan

Hotel & Spa Resort Järvisydämen asiakaskunnasta kolmasosa on ulkomaisia. Järvisydämessä vierailevia asiakkaita sykähdyttää erityisesti paikallinen luonto, aktiviteetit sekä paikan pitkä historia. Historia näkyy kaikessa - tunnelmassa, tarjotuissa ruoissa ja henkilökunnan kertomissa tarinoissa.

Haluamme panostaa kaikessa toiminnassamme laatuun ja elämyksiin. Talviaikaan selkeä teema meillä on retkiluistelu ja kesällä panostetaan erilaisiin järviaktiviteetteihin, kuten kalastukseen, venesafareihin ja SUP-lautailuun.

Järvisydämen alue rakentuu hotellista, huviloista ja mökeistä, ravintolasta, saunamaailmasta, luontoelämyksistä ja juuri avatusta Lotja-baarista. Vastaanottotilat ja myymälä valmistuivat juhannukseksi ja marraskuussa 2016 Järvisydämeen avataan kylpylä.

Hotellin avaaminen 2015 kesällä on tuonut meille uutta asiakaskuntaa. Järvisydän valikoituu yhä useammin pariskuntien, häämatkalaisten ja merkkipäiviä viettävien paikaksi. Meidän on oltava koko ajan hereillä palvelutarjoaman suhteen ja kehittää sitä asiakkaiden kiinnostusten pohjalta.

TripAdvisorissa Järvisydän saa 4,5 tähteä viiden kohdan asteikolla. Asiakaspalaute on kautta linjan positiivista ja kehuja sataa. Heiskanen näkeekin uusien investointien, kuten kylpylän ja digitaalisen kehittämisen, nostavan paikan kiinnostavuutta entisestään.

Yrittäjä Tanja Heiskanen vastaa verkkopalvelun kehittämisen lisäksi muun muassa digitaalisesta markkinoinnista, uudesta myymälästä ja vastaanottotiloista sekä asiakkaiden palvelemisesta muiden piikatyttöjen ja renkien kanssa.


Tietotalo Infocenter Oy on digitaalisen liiketoiminnan ja palveluiden asiantuntija. Tarjoamamme palvelut perustuvat vankkaan asiantuntijuuteen, kokemukseen ja toimialaosaamiseemme. Asiakkainamme on kaikkien suomalaisten tuntemia yrityksiä ja organisaatioita. Toteuttamiamme ratkaisuja käyttää säännöllisesti yli 2 miljoonaa suomalaista.

Lisätietoja:
Tietotalo Infocenter Oy, johtaja Jari Auranen, +358 40 540 6612

Mukana toteutuksessa:

Jari Auranen

Liiketoimintajohtaja

puh +358 40 540 6612

Tuomas Vuollo

UX suunnittelija

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä