Vaikuttaminen ja osallistaminen. Taannoisessa Somecon aamiaisseminaarissa #somecoffee todettiin, että kalleinta sisältöä on se, jota kukaan ei kuluta. Viestinnän tärkeimpiä tavoitteita on vaikuttaa yleisöihin ja osallistaa heitä - on kyse sitten asiakkaista, sidosryhmistä, kumppaneista tai omista työntekijöistä.

Tässä avoimuutta korostavassa, nopeassa someen keskittyvässä maailmassa, on vielä tärkeämpää tuoda oma toiminta näkyväksi. Paras viestintäkokonaisuus syntyy, kun näkyviin tuodaan oman sisällön lisäksi myös asiakkaiden ääni ja kokemukset yrityksestä tai palvelusta.

”Sosiaalisen median menestysreseptissä mixataan laadukasta yrityksen omaa sisältöä yleisön tuottamaan.”

Flockler tuo sisällöt yhteen paikkaan näyttävästi

Reilut puolitoistavuotta päivittäiseen työkalupakkiini on kuulunut Flockler-julkaisualusta. Tietotalon verkkosisällöt on keskitetty yhteen osoitteeseen, yhdeksi kootuksi somevirraksi: social.tietotalo.fihin. Sieltä näkee uusimmat julkaisut sosiaalisessa mediassa ja mahdolliset keskustelut esimerkiksi webinaarien sekä tapahtumien ympärillä. Selkeyden vuoksi sisältöä on jaettu kategorioittain - esimerkiksi mobiililiiketoimintaan keskittyvää Likiä koskeva sisältövirta löytyy omasta osiostaan.

Pähkinänkuoressa Flocklerilla saa luotua näyttävää sisältövirtaa, jonka voi nostaa esiin myös omassa verkkopalvelussa. Asiakkaistamme esimerkiksi Holiday Club on Flocklerilla toteutetulla Lomafiilis-sivullaan ja kohdekohtaisilla somesisällöillä tehnyt onnistuneita somekampanjoita sekä samaan aikaan kasvattanut verkkokaupan myyntiä ja konversiota.

”Yli 30% parempi myynti sivulla, jossa somesisältöä kuin sivulla, jossa ei.”

Flocklerista on hyötyä, kun haluaa koota useisiin kanaviin hajautuneen viestinnän yhteen, tuoda asiakkaiden ääneen kuuluviin ja inspiroida yleisöjä.

Asiakkaitamme, joilla on Flockler käytössä:

Holiday Club Lomafiilis – Tuodaan asiakkaan tuottama somesisältö osaksi palvelupolkua – inspiroinnista tiedonhankintaan ja kokemuksen jakamiseen. Aktiivinen hyödyntäminen verkkosivustolla osana muuta sisältöä.

Screen Shot 2016-02-03 at 10.12.46.png


Vuokatti Fiilis
–  Matkailumarkkinointia asiakkaiden sisältöä hyödyntäen. Vuokatin alueen yritykset, palvelut, tapahtumat ja matkailijoiden kokemukset yhdessä paikassa näkyvästi.

Lappeenrannan kaupunki – kokoaa sosiaalisen viestinnän virran Lappeenranta-brändin ympäriltä ja tekee viestinnän näkyväksi. Antaa mahdollisuuden aktivoida kaupunkilaisia ja toteuttaa sosiaalisen median kampanjoita.

Tietotalo ja Flocklerin tukevat yhdessä myös huippu-urheiluun liittyvien digitaalisten palveluiden kehittämistä, joissa some on isossa roolissa. Ratkaisuilla pyritään palvelemaan faniyhteisöä reaaliaikaisemmin sekä tuomaan yhteistyökumppaneille uusia kumppanuusmahdollisuuksia perinteisen sponsoroinnin sijaan. Hyvänä esimerkkinä näistä on jo toista vuotta kestänyt yhteistyö Helsingin Taitoluisteluklubin www.rockettes.fi ja www.teamfintastic.fi muodostelmaluistelujoukkueiden kanssa.   


Jos sosiaalinen viestintä ja Flockler kiinnostavat enemmän, niin kehotan osallistumaan SOME 2016 - Asiakaskohtaaminen sosiaalisessa mediassa -webinaariin torstaina 11.2.
Keskustelu aiheen ympärillä #digiforum @Ssoitula @tietotalo.